Dag 23 - Livet före killarna

Får väl egentligen skriva om livet före Felix.
Jag lixom många andra red på ridskola och hade sköthästar, och gick på gymnasiet.
Har ridit på ridskola sen jag var 5 år, skaffade mig skötponnier när jag var runt 8år , tävlade relativt mycket på ridskolan, men då mest klubbtävlingar.
Drömde om att skaffa mig en egen häst och tjatade hål i öronen på mina föräldrar, men fick alltid höra samma sak. När du kan köpa en själv.
Och idag är jag faktiskt nästan glad för det, på nått skumt sätt. Ungefär de sista 6 mån innan jag köpte Felix hände det ganska mkt i mitt liv.
Våren -03 togs båda mina sköthästar bort pga COPD, samma dag som jag tog studenten. Hur ska jag minnas denna dag? med glädje eller sorg?
Sökte jobb, jobbade som vikarie på ridskolan, blev skötare på en av de nyare hästarna efter att jag ridit han och blivit helt kär. Jobbade in på sommaren på ridskolan, blev tillfrågad om jag ville ta en stalltjänst, tackade ja,
följde med en kompis till hennes häst och hittade en häst jag bestämde mig för att jag skulle köpa, åkte på ridläger och träffade Felix, tyckte inte om han-tyckte om han-ville köpa han, fick ringa och tacka nej till den andra hästen,
åkte hem och letade stallplats som en idiot, blev lovad plats på ett antal ställen som aldrig ringde upp, lyckades efter många om och men äntligen hitta en som inte var det mest ekonomiska eller närmsta, men vad gör man inte för att få hem sin älskling.
Det var väl livet i korta drag, undrar ni mer ingående så får ni hojta till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0