Herman Hedning..

Idag var det lillkillens tur att få röra på sig. Tänkte först att jag bara skulle longera, och började så, han var fin och duktig, tar galoppkomandot på en gång och bryter av när man vill :D stolt matte.
Men sen kände jag att jag ville göra nått nytt, så det blev till att plocka fram 2st sockerbitar och en bom, till Hermans fasa!!
Han tyckte det var lite småläskigt till en början, men han vill ju vara till lags, så han traskade snällt efter mig när jag klev över, sen la jag upp bommen på det lägsta (cavaletti höjd)
Å så traskade vi över igen, sen fick han gå själv och då vart det lite läskigt igen men han övervann den rädslan.
Skuttade över riktigt bra sen faktiskt, inga överdrivna unghästsprång. Men sen kom det hemskaste jag kunde gjort, enligt Herman. Jag BYTTE varv. Hua. Då kunde han knappt ens gå med mig över när jag gick före.
Fick fixa och trixa, sen sa det bara plopp så funkade det minst lika bra som i första varvet. Knas häst..

Men han är ju bara föör underbar, så snäll och okomplicerad, även om han ibland tror att det är ok att gå fast matte sagt stopp :P

Flix fick vila idag då jag hade kort om tid. Men han var nog nöjd ändå.


Kommentarer
Postat av: Kaleria

Fruktansvärt söt :) har du någonsin provat att ta en sambons på kroken de har jag gjort på T de va ok när jag gjorde de. Sen när jag bad en kompis göra de blev han skit sur. Hahah knas häst XD . B it va rätt så rädd men gick bra med massa beröm :)

2011-02-04 @ 19:32:45
Postat av: Jennie

Hej! Hur går det med din herman ? :-)
Heter hans mamma Rosette?

2012-09-23 @ 22:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0