Dag 9 - Killarnas tävlingsoutfit

Felix då, han har jag inte tävlat så jätte mkt med och de senaste åren har det inte blivit nått alls pga att mitt jobb har tagit så mkt av min tid.
Men outfiten skulle se ungefär lika ut idag som då om man bortser från att jag i dagsläget enbart har en sadel.

Hopp:
Wintec allround mot dressyr
Senskydd fram
Kotskydd bak
Ev. boots
Förbygel m martingal
Pullarträns med rakt äppelbett
Knoppar såklart ;)
Vitt schabrak eller alt att jag skulle ta ett färgat och matcha med skydd/luva


Bjuder på en bild från våran första lokala hopptävling


Dressyr:
Wintec allround mot dressyr
3-delat m engelsk nosgrimma(kandaret m bortplockad kandarstång)
knoppar så klart
vita skydd på framridning(svarta om uteridning i dåligt väder)
Vitt schabrak, alt i en annan ljus diskret färg typ ljust ljusblå, för att matcha tränset
Vita lindor med om man mot förmodan skulle placera sig.

Bjuder även på en dressyrbild, dock mkt dålig bild, spänd ryttare=spänd häst.


Lill Herman då, han har jag ju då självklart inte tävlat med än men siktar på 3års,

Wintec allround mot dressyr (hoppas på en ny sadel inom kort, då jag inte kan visa mig med denna på 3års.)
3-delat m remont
knoppar så klart
vita skydd på framridning(svarta om uteridning i dåligt väder)
Vitt schabrak alt i en annan ljus färg.
Halsring om man får ha det ;P feg matte (3års)
ev kort spö

Hoppning: Svårt att veta men kommer väl istortsett se ut som för Felix

Wintec allround mot dressyr
Senskydd fram
Kotskydd bak
Ev. boots
Förbygel m martingal
Pullarträns med 3 delat
Knoppar såklart ;)
Vitt schabrak eller alt att jag skulle ta ett färgat och matcha med skydd/luva

Har ingen tävlingsbild på lillkillen så det får vänta till efter 3års.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0