Dag 3 - Före en ridtur

Hmm vad ska man skriva här då?
Innan jag rider så fixar jag allt runt ikring, för att slippa göra det när man är trött efter ridningen.
Börjar alltid med att mocka, och det går ganska fort då killarna står på bädd.
Sedan fixas höpåsarna, går oxå ganska fort då balarna är mkt bra pressade :)

Sedan varierar det ganska mkt på om jag står i gången eller i boxen, oftast står de kvar i boxen då framförallt Felix gärna grisar ner efter sig i gången.
Sedan borstas det och fixas så de är rena, rycktar oftast av dom ganska snabbt innan jag rider.
sen på med skydd, sadel, eventuella hjälptyglar och sist tränset.

Felix innan ridtur


Herman innan en "tur"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0