Dag 13 - Mitt bästa hästminne

hmm det här var svårt, har så många.
Men det måste nog bli när jag hämtade hem Felix.
Det var den 14 sep 03, en sön. Vi åkte tidigt på morgonen ner till Öknehult tog oss en bra tid att komma dit, och ju mer vi närmade oss desto mer nervös blev jag.
Jag skulle ju bli hästägare :D

Väl på plats så skrev vi papprena kollade att allt var iordning, backade till bilen till lastfållan, då vi inte visste hur han skulle vara att lasta.
Gick till stallet, fixade till grimman till rätt storlek som jag hade köpt. Provade sen ut ett träns som jag fick med då det kunde vara bra att ha om vi av någon anledning skulle vara tvugna att lasta ur längs vägen hem.
Fixade en hink med lite havre och sen bar det av mot transporten.

Jag var nu extremt nervös, och Felix kände nog det på sig, men han kände nog även att det var en possitiv nervositet. Vi gick in bakom transporten och in i fållan. De satte fär plankorna bakom ifall han inte skulle vilja gå in så han inte skulle kunna kasta sig, men jag rörde lite på hinken så han hörde att det var havre i å sen så klav han in hur lugnt som helst.

Sen bar det av mot Sthlm igen. Vi åkte väldigt lugnt då vi inte visste hur mkt liten transport han åkt tidigare och det gick hur bra som helst, även om han trampade om väldigt mkt i rondellerna.

Väl hemma i det nya stallet så klev han lugnt och fint av transporten och tittade sig om, fick gå in i boxen och rullade sig direkt, han var ganska så svettig efter resan.
Sen såg han att det fanns mat å då var han nöjd.

Det här är iallafall ett av mina bästa hästminnen.

Felix i stallgången någon dag efter han hade kommit hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0