Barbacka :D

Red Felix barbacka igår, och bara älskar att göra det. känns som man har en helt annan kontakt med hästen än om man har sadel. Felix går så mkt bättre barbacka dessutom, blir en helt annan häst.
Hade kandaret också när jag red mest för att han hade stått ett par dagar, men även för att det var ett bra tag sen jag red han på det. Och inga konstigheter med det inte. Jobbade mkt med öppna på volter i skritt. Måste jobba på att få han mer liksidig i framförallt bakdelen. Han är lite stelare i det högra bakbenet så vill inte gärna flytta ordentligt undan höger skänkel, men det blir sakta men säkert bättre. :)
Red endast i skritt och trav då det bara blev ett kort pass, men kändes som att jag fick igenom han ordentligt iaf. Riktigt fin var han stundtals :D

Rider ni mkt barbacka? Varför/varför inte?

(herman vilade idag.)



Kommentarer
Postat av: Kaleria

Rider hälsre barbacka då de ger

Mer rörelse frihet låter hästen röra sig fritt. Mernaturligt förb häst och ryttare, tränar på balans man kommer närmare hästen. De blir en annan känsla . tycker barnacka är bättre en sadel man kommer åt på ett annat sät. Men tyvärr kan jag inte göra de gätte ofta

2011-02-04 @ 14:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0