Elin har nu flyttat Rapp till Ekeby!

Igår bar det av för Rapp. Vi åkte vid 10 för att städa box, packa alla saker göra iordning Rapp. Var lite strul med att få tag på ägaren till släpet de skulle hyra, men efter mycket om och men så fick de tag på henne..
Då var det bara till att börja lasta han, trodde vi ja..

Rapp började precis som "vanligt" med att gå upp på rampen, när framhovarna nästan e inne i transporten gör han en helomvändning på bakbenen och drar med en ur transporten. Så höll vi på i drygt 2 timmar, och jag ska inte glömma att han slet sig 4 ggr och galopperade runt hagarna och tyckte han var skitsmart. Fick sin matte att traska genom 70-80cm djup snö oxå.. Det tror jag med all säkerhet att han gjorde med flit..

Vi fick lite tips men det tog ändå ca 20-30 min innan han gick in, väl inne står han ju from som ett lamm, så det är ju bara en fix idé att han inte ska gå in.. Men vi har nu kommit på hur vi ska göra nästa ggn..
Och tro inte att vi inte testat nästan allt.. Glöm ALLT som heter linor bakom rumpan, folk bakom, lina runt bommen, mat i transporten, hink med havre, morötter.. inget av det funkar..

Det gäller "helt enkelt" att ha träns med lina och grimma med grimskaft, leda in med grimskaftet och när han backar/"hoppar" iväg är det "bara att" hålla emot med linan istället.. Tillslut insåg han att det inte var nån idé att bråka och traskade rakt in.. *SUCK*

Vaknade iaf med JORDENS värk i axlar och överarmar idag, otränad?? hmm näe absolut inte.. Så det var inte lockande att traska till jobbet och mocka massa boxar idag.. Det var inte bara mockningen som var jobbig idag utan mer eller mindre allt, växla bilen, svänga, bära småsaker, bara att hälla upp dricka i glaset känns..
AJ AJ..
Hittade även två blåmärken som jag inte har nån aning om hur jag fick, men såklart så gör även de ont..

När jag var å pussade lite på felix i stallet idag så såg Rapp ut att ha landat riktigt bra, käkade och såg allmänt nöjd ut.. Och Felix såg ut att tycka det var kul med en till granne..

Rapp till vänster..


Kommentarer
Postat av: Elin

Du ska bara veta hur tacksam jag är över hjälpen älskade underbara du!! <3



Hoppas träningsvärken börjat lägga sig lite!

Längtar såå mycket efter min skrutt nu!

2010-03-02 @ 22:46:53
URL: http://karisma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0