Kiosans Isis och Molly

Tänkte att jag skulle presentera mina två små yrväder jag har här hemma oxå.
Börjar med Isis.
Isis är en Tervueren som jag tog på halvfoder från Kiosans kennel när hon var 11 veckor gammal. Tanken var att de skulle få ta en kull på henne innan 5 års ålder.
När Isis var 1 år åkte vi och röntgade höfter, armbågar och lös ögonen. Och då visade det sig att hon hade en förändring i ögonen som gör att man inte ska ta valpar på henne :(
Tanken med Isis när jag köpte henne var att jag skulle börja träna agility med henne men det har inte blivit av än, pga många olika saker.

Så hon har blivit en familjehund som ÄLSKAR att få komma ut i skogen tillsammans med Felix.

Isis har idag hunnit bli nästan 6 år..

Sen Molly då. Hon är en liten bordercollie tik på ca 1.5 år som gör våran dag väldigt roande och upplivande.
Och man vet aldrig vad hon ska hitta på.
Tanken är att jag ska komma igång med agilityträning med båda hundarna så de får jobba ordentlligt.
Har även haft funderingar på om man ska åka iväg och hobby valla nänstans oxå.

Bjuder på lite bilder..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0